Direktlänk till inlägg 18 mars 2007

Pennan är mäktigare än svärdet

Av Playdude - 18 mars 2007 19:50

Vilken klyscha men ack så sant. Jag har alltid önskat att jag hade varit en av dem som kunnat utrycka sig så starkt i ord att vad jag egentligen sa inte hade gjort varken till eller från bara det att folk lyssnade för att de jag hade att säga var så bra sagt. Men å andra sidan är inte det fel? Att de som skriker högst med de vackraste orden skall få kalla vad de säger för sanningen, vägen, upplysningen och framför allt att folk lyssnar?Att ha något viktigt att säga och att kunna framföra det på rätt sätt så att folk tar det till sig är två vitt skilda saker. Tyvärr... Som tur är finns det många människor med den här kvaliteten, men tyvärr en gång till så finns det otaliga fler med bara talet och skriftens förmåga. Kunskap, eller snarare bristen på kunskap är vad dessa talare ändvänder mot sina följeslagare. Censur av kunskap i andra ord. Jag tror att om folket på jorden någonsin kommer bli fria i fred så är det inte med tvång utan med spridandet av kunskap som kommer leda oss dit. All information skall vara fri att betraktas av dem de berör. (Ta nu inte de här för att jag är för piratkopiering tröga miffon, du vill väl ha betalt när du lagar min bil eller kokar min mat?)Å nej, en till som tänker rädda världen! Fan också! Jag blir lite filosofisk ibland, tänker ofta i de här banorna. Önskar bara att jag var en av de lyckliga att kunna utrycka sig i ord så att ni hade lyssnat. Men för att bara karva mig själv i ryggen lite så måste frågan ställas, har jag något att säga som är värt att sägas?Det här är ett för tungt ämne att ta allt i ett, första råden var ju trots allt ”skriv kort bli läst”. Skall fortsätta med min presentation av mig själv nästa inlägg, ville bara påbörja detta redan nu då det känns som en passande tid. Kanske var tom de här en del av presentationen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Playdude - 26 oktober 2009 13:52

Jag och några vänner har under en tid arbetat med ett projekt att knåpa ihop en mer förtroendeingivande ärlig sida som inte gör allt för att vilseleda sina kunder till skillnad från Jamba, Cellus och gänget. På vår webb kan du köpa en ringsignal...

Av Playdude - 23 oktober 2007 16:04

Scenario ett, ni skall åt samma håll och ni går och småpratar. Någon av er skall av före och ni säger adjö och den andra går vidare.   Scenario två, ni går åt samma håll, en skall av före och ni stannar men den här gången stannar ni och ”ber&r...

Av Playdude - 21 oktober 2007 17:18

Sommaren är slut, verkligen slut. (Kanske har varit det ett tag nu, men de släpper inte ut mig så ofta.)   Depressioner och ångestattacker börjar att med allt tätare intervall gnaga på oss nordbors sinnen. Våra själar visar åter på det tomrum vi alla...

Av Playdude - 2 september 2007 11:49

Jag är så less på att mitt högra kalsongben alltid åker upp mot familjejuvelerna. Jag förstår inte varför?! Vad jag framför allt funderar på är varför det bara det högra och inte även(/eller bara) det vänstra?   Jag har nyligen inhandlat ett antal k...

Av Playdude - 11 maj 2007 15:37

Tänk på det, de är en fet skillnad.

Ovido - Quiz & Flashcards