Alla inlägg den 20 mars 2007

Av Playdude - 20 mars 2007 18:24

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1026652,00.htmlDet är viktigt att även filmen som finns länkad där också bevittnas.Skall bli trevligt när vi alla är kuvade under ”Ismen”, då vi män är slavar bärandes på symbioterna som en dag skall tära sig ut ur våra genetisk framställda livmoder för att ge födsel åt ännu ett släkte av kvinnliga erövrare.Jag vet att jag inte är fullt insatt i den här debatten och jag skulle med glädje bli upplyst i den. Men till dess så måste jag få vara frågande till den inställning och det mål den kvinnan i artikeln och så många med henne har.Har vi verkligen kommit så långt att vi inte har några andra revolutioner att kämpa för så vi måste skapa dem eller är det ett verkligt förtyck som jag är blind för att se? Självklart vet jag att det finns där, men inte i en omfattning som ”Ismerna” vill få oss att tro. Sen är det bara jag som är så trångsynt så att jag inte fattar vad som verkligen är hennes mål med det hela?Ett av livets mål tror jag är att utvecklas, att förstå och är det här en naturlig väg för evolutionen må så då vara. Men skall det vara ännu en makt som tvingar på oss deras ideal för de är rädda att vi inte skall finna den vägen om vi själva får en chans att tänka efter. En makt som kommer att säga att vi alla är lika då vi uppenbarligen inte är det är inte bättre än vad vi tidigare i historien sett.Tvång till equilibrium, tvång för alla kvinnor att följa några fås väg för att de tror att det är frigörelsen från slaveri? Jag vet inte vem det är mest synd om, vi trångsynta djur till män som inte förstår vad vi gör eller de kvinnor som känner skam för sina systrar.

Av Playdude - 20 mars 2007 11:54

En sak som har påverkat mig mycket i mitt liv är avsaknaden av hår på undersidan av min pung. Hur mycket jag än velat så har det alltid varit en liten kal fläck där (längst fram underst). Detta har i alla tider sedan pubertetens dagar, då ju mer hår var mer lika med mognad varit en skamfläck för mig, jag har sett mig själv som mindre mogen och hoppats på att ingen skulle upptäcka min Akilles häl.Som tur är så har ingen gjort det heller, vad jag vet för av vad jag har förstått så är det fel att granska andra mäns penisar allt för länge i omklädningsrummet. Hur mycket vi pojkar än velat för att bekräfta att inget konstigt var med vår Jr.Så vart leder oss då detta? Vi behandlar människor efter hur de ser ut, människor beter sig efter hur folk behandlar dem. Så med andra ord så förtjänar folk som ser anurlunda ut att behandlas så för det är ju så de beter sig? Här kommer ännu en moralpredikning, fast med en liten knorr som väl med era trångsinta intellekt kanske till och med kan klassas som… Jag vet att det ligger djupt rotat i människans natur hur vi rationaliserar för att slippa handskas med för mycket information, som då t.ex hur vi lätt bedömer folk efter deras utseende då det ändå oftast är så de är. Men vad om vi skulle ta den svårare vägen och behandla människor efter deras kunskap, eller snarare efter deras förmåga att ta in ny kunskap? Vafan vi skulle kanske till och med börja värdera mänskligt liv efter hur intelligent och hur villig individen är i sitt sökande att se utanför ramarna av sitt ”medfött inlärda beteende”.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards